امشب در استدیوی آکادمی دیجیتال لایت دریم میزبان انیمه " رنگ های بی شمار جهان فانتوم " بودیم . در ادامه با معرفی و همچنین نقد و بررسی این انیمه با ما همراه باشید . 


نام : رنگ های بی شمار جهان فانتوم ( Myraid Color Phantom World )

سال تولید / انتشار : 2016 - 1394

فصل : زمستان

دسته و نوع : اکشن ، خیال پردازی ، ماوراء طبیعی

استدیو سازنده : کیوتو انیمیشن ( Kyoto Animation )

محصول کشور : ژاپن



داستان : 

در آینده ای نزدیک ، موجودات خیالی با چشم قابل دیدن و قابل تصور خواهند بود . گروهی از دانش آموزان دبیرستانی که دارای قدرت های خاصی در زمینه مُهر و احظار آنها دارند ، گروهی را به سرپرستی افرادی تشکیل میدهند . اما حقیقت این است که فعالیت هایی که بشر انجام داده باعث این شده است که فرایند تفکرات انسان دچار تغییر و تحولاتی شود . حال این گروه با همکاری بکدیگر سعی در پیدا کردن حقیقت دارند ...


شخصیت ها :

مای کاواکامی (Mai Kawakami) / گوینده : سومیره یِساکا ( Sumire Uesaka )

رِینا ایزومی ( Reina Izumi ) / گوینده : سائوری هایامی ( Saori Hayami )

کویتو میناسه ( Koyto Minase ) / گوینده : مایا یوچیدا ( Maaya Uchida )

هاروهیکو ایچیجو ( Harohiko Ichijou ) / گوینده : هیرو شیمونو ( Hiro Shimono )



نقد و بررسی :

شاید نتوان به طور یقین راجع به انیمه های فصل 2016 نظر داد ، اما به انیمه مورد نظر هم بستگی دارد . انیمه " رنگ های بی شمار جهان فانتوم " یکی از جالبترین انیمه ها در سبک خیال پردازی میباشد . 

شخصیت پردازی آن نمره خوبی توسط کاربران کسب کرده ( بالای 9 از 10 ) که این نشان از سرگرم کننده بودن آن برای مخاطبان دارد . هر چند از دیدگاه منتقدین ، این انیمه نمره 7.2 از 10 را کسب کرده است . اما با این حال داستان پردازی خوبی دارد .

در زمینه گرافیک از نظر ما نمره 9.2 از 10 را دریافت میکند که این خود گواهی بر گرافیک بالای آن میباشد . صحنه ها به خوبی طراحی شده اند .

در زمینه صدا نیز از دیدگاه آکادمی ما ، نمره 9.2 مناسب آن میباشد . 


به طور کلی داستان حول یک گروه انجام میشود اما ماجراجویی ها و صحنه های پی در پی باعث میشوند که ، از داستان و نگاه کردن به انیمه خسته نشوید . هر چند در این قسمت ما نمره 8.1 از 10 را به آن میدهیم و آن هم به علت کمبود صحنه هایی که مخاطب را به وجد آورد . گاهی اوقات به چنین صحنه هایی نیاز است تا مخاطب را جذب کند .


در جریان داستان ، به علت محتوای ماوراء طبیعه ، شخصیت های جدیدی ظهور میکنند ، به همین علت در بخش شخصیت پردازی ما از 10 به این انیمه نمره 9.6 را اختصاص میدهیم . چرا که ورود شخصیت های مختلف به داستان هم به خوبی به نقش کشیده شده است ، هر چند باز هم صحنه های کلیشه ای - هر چند اندک - در آن وجود دارد . 


در نهایت انیمه " رنگ های بی شمار جهان فانتوم " یک انیمه سرگرم کننده میباشد که میتوانید با آن اوغات فراغت خود را بگذرانید . اگر از طرفداران ژانر اکشن و همچنین تخیلی هستید ، این انیمه پیشنهاد ما به شماست .


با تشکر